vrijdag 4 januari 2008

HAPPY NEW YEAR

Allereerst voor iedereen die dit leest, de beste wensen voor dit nieuwe jaar.

Wat zal er dit jaar allemaal weer gaan gebeuren? Er is er maar 1 die dat weet en Hij leidt ons leven. Op Hem wil ik mijn vertrouwen ook dit jaar weer stellen.

De 1e week van januari draait alweer, we hebben hier kerst gevierd en Oud en Nieuw. Was wel gezellig, maar het is toch een maand om lekker thuis te zijn volgens mij met deze dagen.
Maar goed het was ook wel weer heel bijzonder om lekker buiten in de zon te kunnen zijn met de feestdagen en zelfs te kunnen zwemmen in zee. Heerlijk strandje hier vlakbij, wel koud water, maar dat mag de pret niet drukken. Allemaal mooie vissen te zien als je onder water kijkt!
Op de 1e kerstavond was er hier op de haven een mooi concert, dat was groots opgezet met een heel orkest en een koor. Het was echte een klassiek kerstconcert en bijna alle stoelen en de tribunes zaten vol. Bij het laatste lied was er vuurwerk. Heel bijzonder zo'n openlucht concert.

Ik rust lekker uit, volgende week beginnen we weer met werken. Zelf moet ik nog wat administratief werk doen en dan maar zien waar ik verder nog van nut kan zijn aan boord.
Verder weer voorbereiden voor Liberia en er worden vanaf volgende week tours gegeven aan boord voor de PR. Is natuurlijk ook wel nodig.

We zijn zo af en toe een dagje weg geweest het eiland bekijken en ik heb veel gewandeld. Wel heerlijk om zo van boord af te kunnen lopen zonder dat je de UN overal om je heen hebt en gewoon ook even alleen op pad kunt gaan. Het weer is goed, veel zon en een fris windje, maar ook dat is lekker na die warme en vochtige lucht van Afrika. Dat zal straks wel weer een overgang zijn zeg!
Het is hier wel heel erg mooi wat betreft de natuur, we zijn al hoog de bergen in geweest, prachtige uitzichten. Toch blijft de zee me altijd meer trekken, maar dit is een hele mooie combinatie.

Wat mij betreft kunnen we wel weer terug naar Liberia volgende week, maar de plannen zijn om op 30 januari te gaan varen die kant op. Er moet nog het 1 en ander gerepareerd worden terwijl we hier zijn en ook is het een langere tussenstop voor degenen die hier langer werken. Vanaf 2005 is er niet echt meer een tussenstop geweest, in 2006 is de Anastasis naar Ghana gegaan voor 10 maanden en vandaar uit direct weer terug naar Liberia waar we in mei de verhuizing hebben gehad naar de Africa Mercy.
Niet veel nieuws dit keer, ik doe het lekker rustig aan en laad de batterijen weer op om er nog even goed tegenaan te kunnen als we weer in Liberia zijn. Dan duurt het voor mij ook niet lang meer dat ik weer naar Nederland ga. Half april kom ik weer die kant op.

Nou ik zal jullie zo nu en dan een beetje op de hoogte houden.
Groeten vanuit Santa Cruz!

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Mirjam,

Allereerst wensen we ook een goed en gezond 2008 toe!
Met de batterijen weer geheel opgeladen, kun je met al je geloof en hoop vol vertrouwen je misssie afmaken!

Groetjes,

Klaas & Wiesje

Anoniem zei

Lieve Mirjam,
Ook jij nogmaals een gezegend 2008.
Gelukkig mogen wij elke dag uit genade leven.
Fijn dat het oliebollen bakken aan boord gelukt is.
Je moeder kwam al even op kantoor langs met haar nieuwjaarswens en zag er nog goed en bruin uit.
Dinsdag hebben we nieuwjaarsreceptie met de medewerkers,weer in Marsum. Mooie fotoos ,wat is dat voor gebouw?Donderdagavond 20 uur onze tijd bel ik.
Goed?

m.h.g Metty

Anoniem zei

Hey Mirjam,
het blijft mooi jou zo te mogen volgen vanuit onze kikkerlandje..
Fijn dat je in de gelegenheid bent om energie bij te tanken. Heb je nog een nieuw baantje gekregen aan boord? Geniet van je tijd die je nog heb aan boord afijn dat ga jou gewoon lukken. k denk aan je lieve groetjes Saskia