vrijdag 25 april 2008

Weer thuis

Inmiddels al 2 weken weer thuis. Vandaag heb ik weer internet verbinding gekregen thuis dus nu eerst de beloofde laatste keer op de website nog wat schrijven.
Tja, daar zit je dan weer in je eigen huis. De reis is prima verlopen, het is echt niet zo ver weg als je zo een paar uur door de lucht vliegt ben je zo weer thuis.
Je kunt en moet Liberia niet vergelijken met Harlingen en Nederland, daarvoor is het verschil TE groot. Het is een totaal andere wereld en ik heb diep respect voor de mensen die hun leven daar moeten leven en elke dag maar weer moeten zien of ze genoeg te eten en te drinken hebben voor hun gezin. Het is overleven het meest van de tijd en maar hopen dat je niet ziek wordt of een ongeluk krijgt.
Maar goed, het is niet een land waar je zomaar even naar toe gaat, alhoewel ik mezelf nog wel terug zie gaan, maar dat is voor volgend jaar.
Eerst weer wennen thuis, alweer veel mensen gezien en gesproken en op een gegeven moment gewoon even geen zin meer om mensen op te zoeken. Ik heb me even een poosje terug getrokken in en achter m'n huis. Alle spullen weer van zolder gehaald en een plekje gegeven, werkt ook wel weer therapeutisch moet ik zeggen om je draai thuis weer te vinden.
Achter het huis ook wat opgeruimd en gesnoeid en geveegd enz. Ik heb een nestje met lijsters in de klimop zitten, wat erg leuk is om te volgen.
Sinds vandaag dus ook weer telefonisch bereikbaar, wat wel erg fijn is, want je voelt je toch wel wat afgesloten als je niet even lekker kunt bellen. Ik zal de komende dagen wel veel in gesprek zijn denk ik. Ik heb ook al even met het schip gebeld met m'n oude hutgenootje, gezellig om weer even met elkaar te kletsen. Je leeft toch heel intensief met elkaar en dan ineens ben je weg.
Maar goed, zo gaat dat. Het gaat verder wel goed met me, alhoewel de ene dag beter gaat dan de andere, maar ik had ook niet verwacht dat het gemakkelijk zou zijn om weer terug te komen in Nederland. Ik geniet weer erg van het zwemmen, wat ik bijna elke dag nu doe om de conditie weer wat op peil te brengen en ook geniet ik van het lekkere weer, een eind wandelen en dat soort zaken. Zelf weer koken, lekker maken waar je zelf zin in hebt en ik slaap heerlijk weer in m'n eigen bed en wordt 's morgens wakker van de zon door de gordijnen.
Zo, dit was dan de laatste keer dat ik op deze blog heb geschreven, ik hoop hier m'n draai weer te vinden in Nederland en zal binnenkort actief op zoek naar een nieuwe baan.
Nog wat foto's van Liberia, waar ik er genoeg van heb en nog eens een selectie moet gaan maken, want de mensen thuis willen ook wel wat zien, maar ik heb zoveel foto's en filmpjes, ik zou niet weten waar ik beginnen moet, maar ook dat komt vanzelf wel een keer.


Leuk om te horen van zoveel mensen dat m'n blog veel gelezen is, het was voor mij altijd een goede uitlaatklep. Iedereen een heel goed weekend en de hartelijke groeten en Gods zegen.

Liefs, Mirjam

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Mirjam,

We hebben het hele jaar met je meegeleefd en kunnen volgen wat je allemaal hebt gedaan.
Nu ben je weer thuis en we hebben kunnen zien dat je, ondanks gebrek aan slaap, op de dag van aankomst er goed uitzag.
Ja,nu begint het leven van alledag weer en merken dat je dat weer goed oppakt.
We hopen dat je nu niet, figuurlijk, achter de horizon verdwijnt en je toch nog wel te zien.


Groetjes,

Klaas en Wiesje

Anoniem zei

Lieve Mirjam.

Het is best fijn dat je weer meer bereikbaar bent(vies woord),maar ik wil je wel bedanken voor een heel jaar informatie met betrekking tot onze naasten in een ander continent.Het zeker weten dat de Heilige Geest overal werkt en in diverse omstandigheden
mag een extra steun zijn voor ons geloofsleven.
Doe wel je eigen ding nu even om weer te nestelen.ook zal ik de competitie wel missen wie nu weer her eerst gereageerd heeft op je weblog.

liefs ,en ik ben best trots op wat je daar hebt bereikt.
Metty