maandag 23 juli 2007

OPROEP

Hallo allemaal,

We zijn druk bezig met de voorbereidingen voor de volgende screening op 30 juli, daarna zullen er nog 2 volgen, dit betreft alleen de VVF ladies, degene die deze blogspot regelmatig lezen weten waar ik het over heb, zoniet ( zie ook dress ceremonie 7 juli voor meer info en verhalen voor die datum).
We verwachten tot eind van deze outreach ( eind november) zo'n dikke 100 vrouwen.
Als alles goed gaat zullen de meeste van hun na de operatie een dress ceremonie krijgen, wat inhoudt dat ze een nieuwe outfit krijgen om mee te nemen naar huis en er is groot feest op de afdeling. Ook krijgen ze nieuw ondergoed en oorbellen.



Nu is er bij Mercy Ships een budget voor de aanschaf van stof en het naaien van de jurken, maar heel eerlijk gezegd is dat budget dit jaar niet genoeg. Maar een budget is een budget en ik mag er niet overheen gaan. Deze week gaan we de markt op om stof aan te schaffen en komt de naaier, die een dikke opdracht krijgt dit jaar!

Materiaal en naaier voor 1 nieuwe outfit komt op 20 dollar, dit is nog geen 14 euro per outfit, dit is blouse, rok en grote lap stof voor om het hoofd!

Samen met Clementine, zij is de counselor voor deze vrouwen en samen bereiden we de ceremonies voor, heb ik wat zitten puzzelen om het bedrag toch rond te krijgen en toen kreeg ik dit idee. Ik heb geen flauw idee hoeveel mensen deze blogspot lezen maar wil het volgende doen.
Ik doe een oproep via m'n blogspot voor een bijdrage voor de nieuwe outfit, zodat we de vrouwen kunnen geven wat ze in mijn beleving dubbel en dwars verdienen.
Het is echt een bemoediging voor ze om nieuwe kleren te krijgen en echt helemaal een nieuwe start te maken. De meeste jurken/rokken die ze jaren hebben gedragen zijn verwassen, omdat ze constant nat waren van urine.

Dus bij deze doe ik een oproep aan iedereen die dit leest en een bijdrage zou willen/kunnen leveren om dit over te maken naar het volgende rekeningnummer:

29.51.79.589 t.n.v. M. Oving inzake Mercy Ships, betreft VVF ladies.
Friesland bank Harlingen


Het kan ook naar het rekeningnummer van stichting zendingsvrienden wat de meeste van jullie wel hebben, graag dan wel even erbij vermelden dat het voor de VVF ladies is t.n.v. Mirjam Oving.

Met deze bijdrage maken jullie een verschil voor de vrouwen!!!!!



Alvast hartelijk bedankt, ik hou jullie op de hoogte!!

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Hey Mirjam
Leuk je verhalen te lezen!
Ik zag je hoofd ook al verschijnen op foto's van Agaath
Nog een weekej en hoop je dan te zien
Groetjes Linda

Anoniem zei

lieve Mirjam
mooie oproep,!! van ons als thuisfront willen jullie het naar Mijram haar adres van de friesland bank sturen dat is makkelijker voor de administratie! alvast bedankt!
groetjes Marian

Anoniem zei

Klaas en Wies liggen er uit met de p.c. Problemen met hetnet en tele twee,dus vandaar geen reactie.
T is maar dat je het even weet.

m.h.g Metty