vrijdag 7 september 2007

Waar blijft de tijd???

Hallo allemaal, ik bedacht me vandaag dat het al weer even geleden is dat ik wat van me heb laten horen. Soms weet ik even niet wat ik schrijven zal, het werk gaat gewoon door en er gebeurt hier van alles. Ook hier zijn complicaties bij patienten op de afdeling en er zijn de afgelopen 2 weken 2 patienten overleden. Ook hier komen mensen op de afdeling die al een andere ziekte onder de leden hebben en die we niet meer kunnen helpen, behalve dan dat we goed voor ze zorgen en ze de verpleging geven die ze nodig hebben.Nog 1 weekje en dan zijn alle vrouwen van de VVF naar huis, vanaf 15 september werk ik dan 4 weken op de afdeling, begin met 4 nachtdiensten.De plastische chirurg is deze week weer begonnen en over een week start ok de maxfax chirurgie ( dit zijn ingrepen aan gezicht, vaak tumoren). Dus verandering van zorg op de afdeling, nu meer wondverzorging en sondevoeding en kinderen met gespleten lippen en gehemeltes. Ook de oogartsen draaien volop.Ik heb er zin in om weer lekker aan het werk te gaan op de afdeling. Inmiddels is Agnes aangekomen, een goede vriendin van me, ze blijft 3 maanden. Heel erg gezellig dat ze er is!! We kennen elkaar van de vorige keer dat we in Liberia waren met Mercy Ships. We hebben heel wat bij te praten.

Heel eerlijk gezegd ben ik nu al uitgeschreven, ik zal nog een paar leuke foto's opzoeken en hoop dat ik de volgende keer weer wat meer inspiratie heb.Een live filmpje opnemen is er nog niet van gekomen ( je moet nog even geduld hebben Metty...), we zijn steeds zo druk aan het werk. Ik werk hier meer uren dan dat ik dat thuis deed, maar geniet er nog steeds van alhoewel de vermoeidheid soms wel even toeslaat. Ik heb een heerlijk bed en ga dit weekend lekker uitslapen en bijtanken. Als het droog is gaan we morgenmiddag weer eens even op het strand kijken. Lang niet geweest t.g.v. de regen, maar deze week scheen de zon gelukkig weer een paar keer, heerlijk. Eigenljk heb ik wel genoeg gehad van het regenseizoen, de luchten zijn dan zo grijs en grauw, dus ik zie wel uit naar wat meer zon!!Nou hier komen nog een paar foto's................................






2 opmerkingen:

Anoniem zei

lieve Mirjam
lekker van je vrije weekend genieten!!
dikke kus Marian

Anoniem zei

Hallo,
OOk goede morgen.Ook hiet is het veel grijs en grauw.Dus zo nu en dan staat de zonnebank weer even aan.verder op het werk erg druk gehad.rina heeft vacantie en de zorgvragers in N.H. nemen toe.Nu al over de 50.Maar ja ,ik vind dat best wel moeilijk om in te vullen want je kent de medewerkers niet en men heeft daar ook een andere mentaliteit hoor aan de andere kant van de afsluitdijk.Anko begint vandaag weer.
Gelukkig.Volgende week ga ik naar je Moeder en als Alida en je Moeder een paspoort of zo iets hebben kunnen we boeken.Doe de groeten aan Astrid.Ik ben blij voor je dat zij er is.
liefs Metty