dinsdag 15 mei 2007

Alweer weekend



Tjsonge wat gaat de week hier snel, ondanks dat er geen patienten meer zijn hebben we wel van alles te doen de hele week. We werken zo'n 8 uur per dag, wat komt er wat los als je de inhoud van een schip in gaat pakken zeg.
Toen ze zeiden dat we daar een aantal weken voor nodig hadden dacht ik dat dat veel te veel was, maar nu pas zie je hoeveel werk het is en nog gaat worden!!! Ik heb deze week dus geverfd, dat is nu klaar en geholpen in de keuken, ook een warm klusje en in een ruim geholpen met het stapelen van dozen op pallets die dan door een kraan uit het ruim gehaald gaan worden.
 
De airco draait sinds 3 dagen op halve kracht, er is nu iets stuk wat echt niet meer gemaakt kan worden. Warm dus in het schip, maar gelukkig doen de blazers het wel en is het 's nachts nog uit te houden in bed. Ook deze week een zwemmerswacht gelopen, beviel goed, dus komende week heb ik me weer een paar keer aangemeld voor 2 uurtjes wachtlopen 's nachts.
Van dinsdag op woensdagnacht wordt de Africa Mercy hier verwacht, ik loop dan een wacht van 4 tot 6 dus kan het hele spectacel van binnenvaren meemaken, dat zal rond 7 uur 's ochtends zijn.
Dan volgen er de rest van de week allemaal formele bijeenkomsten en komen er veel V.I.P.'s de president van Liberia: Ellen Johnson Sirleaf komt ook nog aan boord en noem maar op. En dan moet dus alles verhuisd worden van de ene loopplank naar de andere en via de ruimen natuurlijk. Ik ga het weekend van 2/3 juni verhuizen naar een cabin op het andere schip, ben benieuwd.
Inmiddels ben ik ook een paar keer in de stad geweest en kan zeggen dat er wel dingen aan het veranderen zijn, alhoewel het heel langzaam gaat. Maar je ziet opbouw van de stad in een heel pril stadium. Verder is het nog steeds een erg drukke warme volle stad met veel markten, mensen, kleuren, geuren en smaken.
Zaterdagochtend meegeweest naar God's children home, een weeshuis. Vorig jaar zijn Linda en Gert-Jan hier op bezoek gegaan en hebben contact gelegd en een programma opgestart voor de kinderen. Inmiddels is dit een mercy ships project geworden en het loopt goed. Elke zaterdag gaat er een vast aantal mensen heen en kun je je ook inschrijven om mee te gaan. Er wonen ongeveer 30 kinderen, het ontroerde me enorm hoe enthousiast de kinderen waren in het zingen en hoe fijn ze het vinden dat er mensen komen die hun verder willen helpen. Er werd een zondagsschoolprogramma gedaan zeg maar, eerst heel veel zingen, dan een verhaal en daarna een knutselwerkje en dan nog buiten spelen. Deze week kregen de kinderen allemaal een foto van zichzelf, die was een poosje terug gemaakt. Stralende gezichten toen ze de foto op mochten halen, glimlach van oor tot oor...............ontroerend.
Ik ga zeker vaker mee op de zaterdagochtenden als ik vrij ben.
Vandaag naar een kerkdienst geweest in de stad, uitgenodigd door een vertaler van de afdeling, was een mooie dienst, wel weer superwarm, je blijft zweten, niet normaal, maar goed dat kun je verwachten als je in Afrika bent.
Vanmiddag toch nog even naar een strand gegaan, kan nu nog voor de regentijd begint.
Morgen weer aan de slag en zodra de Africa Mercy hier is zal ik verslag doen van alles wat er verder gebeurd.
Helaas is de fotoknop weer buiten werking, dus even geen foto's.........

Groetjes, Mirjam








Vertalers en nurses na de dienst nog even met elkaar op de foto, eind juni zien we elkaar weer terug op het nieuwe schip.........

2 opmerkingen:

Anoniem zei

lieve Mirjam
nou een mooi groen kleurtje hoor! leuk die foto's weer even en wat zijn er veel vertalers!
liefs Marian

Anoniem zei

Hoi Mirjam,

Vanuit Amerika volgen we je ook.
Metty heeft vorige week van hier je een bericht gestuurd, maar ik zie dat er iets is mis gegaan.
Je moet wel van alle markten thuis zijn. Handig dat je kan schilderen.
Zal ik onthouden...
Je bezoek aan land was indrukwekkend. Wat jullie doen is erg belangrijk en geeft juist veel mensen hoop dat ze er niet alleen voor staan.
Mirjam, tot schrijfs,

Klaas en Wiesje