maandag 16 april 2007

Aangekomen

Lang gewacht maar toch gekomen!! Ik ben er en het voelt helemaal niet meer zo lang geleden dat ik hier was. Er zijn toch aardig wat mensen die me nog kennen en ik hun ook en het is heerlijk om elkaar weer terug te zien. De meesten van hun werken hier voor langere tijd en zijn er dus nog. Ook veel vertalers uit de stad die hier weer werken, ze geven me allemaal een dikke knuffel en zijn echt blij me weer te zien. Dan voel je je weer gauw " thuis" moet ik zeggen.
Inmiddels heb ik al wat meer informatie over hoe alles zal gaan de komende weken.
Morgen begin ik met werken en ga volgende week de nachtdienst al in, dat zal wel even wennen zijn, maar ik heb goeie oordoppen mee, dus dat moet lukken met slapen.
Ik wordt ingewerkt door Agaath, ook een Nederlandse verpleegkundige, dus dat zal wat makkelijker gaan. Het engels gaat wel hoor, maar om het weer goed te spreken daar gaan wel een paar weken overheen, maar het komt goed, ze snappen me wel.
Nog 4 weken wordt er gewerkt op deze afdeling en dan sluit het ziekenhuis en moeten we alles inpakken om te verhuizen naar de Africa Mercy, die wordt hier 21 mei verwacht. Dus een hele organisatie dan.
3 en 4 mei zijn er screeningdagen, deze worden dit keer in een groot stadion gehouden. Ik dacht dat die al geweest waren, maar nee dus. Vorige keer vond ik dat een zeer indrukwekkende dag.
Er zijn nu eerst mensen geopereerd vanuit de dorpen die verder het land in liggen, ze zijn bezocht door een arts en ter plekke gescreend. Ze worden met vliegtuigjes van het Rode Kruis hierheen gevlogen en weer terug als alles goed gaat.
28 april is er een barbeque voor de nederlanders op het strand, dit vanwege koniginnedag, dus dat lijkt me erg gezellig, oranje boven in Liberia.
Het is hier erg warm en vochtig, ook in het schip, het schijnt dat de airco niet optimaal functioneert, maar dat doet meer niet, maar nog een paar weken dan komt er een heel nieuw schip, wat zullen we daar van genieten.
Ik vind het heerlijk om te beginnen op dit oude vertrouwde schip en zal deze week wat foto's maken her en der aan boord en deze op de website zetten.
ER ZIT WATER IN HET ZWEMBAD, tada...........
De watervoorziening is nu helemaal goed heb ik begrepen, ook zag ik gister dat er her en der electriciteit is aangelegd en begreep van de chauffeur, Liberiaan, dat er ook al een gedeelte stromend water heeft in de stad.
Veel puin is opgeruimd, vuilnisbelten schijnen er ook niet veel meer te zijn. Ik zal binnenkort een kijkje nemen in de stad, er werkt 1 stoplicht in de stad. Het is veilig en de chauffeur is trots op de nieuwe president, ze schijnt het goed te doen.
Vandaag heb ik nog 5 afspraken staan, allemaal introductie zaken zoals IT, security, rondleiding, enz.
Om 20:00 de laatste en dan heb ik het wel weer gehad.
Morgen om 7 uur beginnen, aj......, weer even wennen.

Wordt vervolgd...........

6 opmerkingen:

Anoniem zei

lieve Mirjam
dus het "harde" leven is weer begonnen!!fijn dat er allemaal goeie berichten zijn.Vooral ook dat er water is in het zwembad!heerlijk voor je! zie uit naar de foto's!
liefs Marian

Anoniem zei

De groeten van meneer Cornel ,is weer polletje piekhaar.

Anoniem zei

zo hee, je bent er net, en gelijk al het diepe in,en nachtdiensten draaien!.
Leuk dat je zo snel al aan het pennen bent,
want ik was reuze nieuwsgierig naar je aankomst.
Mirjam, tot veel hoors,en zie uit naar je fotoos!
evelyn/
australie

Anoniem zei

Hallo Mirjam,

Ik ben door Metty helemaal bijgepraat en heb je stuk in het FD net gelezen.
We blijven met je meeleven en ook van ons zul je regelmatig wat horen.

Hartelijke groet,
Anko en Metty

Anoniem zei

Hallo Mirjam

Mooi om te horen dat je al aan de slag bent.
Gelukkig water in het zwembad{je}!
Heel veel geluk en succes bij je mooie en moeilijke werk.
Vol verwachting naar je verhalen.
Hartelijke groeten
gerry de haan

Anoniem zei

Gelukkig dat je goed bent aangekomen. In ieder geval ben je nu al volop aan de slag. Ik hoop voor je dat de airco 'redelijk'werkt. Werk ze! ook in de nachtdienst en zwem ze!!, kun je toch aan je conditie bijven werken.
Groetjes, Nelly