maandag 18 juni 2007

Andere baan

Hallo allemaal,

Vandaag ben ik "aangenomen" voor een andere baan. Er zou deze week iemand komen om de VVF coördinatie over te nemen van degene die dat nu doet, maar helaas is zij ziek en komt niet.
Nu zaten ze daar mee aan. Degene die het nu doet gaat over 4 weken vertrekken en vroeg me voor het weekend vrij onverwacht of het niet iets voor mij zou zijn, ik had daar helemaal niet aan gedacht, ik dacht dat ze wel iemand anders op het oog zouden hebben als inval.
Ik heb er het weekend over nagedacht en vanochtend met ons hoofd erover gehad en ze waren het er allemaal eigenlijk wel over eens dat ik die functe wel in zou kunnen vullen. Er moet nu wel weer iemand op mijn plaats komen, want ze waren al bezig met roosteren, maar die komt er vast ook wel weer.
VVF coördinatie houdt in grote lijnen in dat je de coördinatie hebt over het VVF gebeuren.
Dit zijn de vrouwen die incontinent zijn geworden na een te zware bevalling en vaak is hun baby dood geboren als gevolg van deze te zware bevalling. Geen ziekenhuis of vroedvrouw in de buurt om een keizersnee te doen en het gevolg is vaak dat deze vrouwen door hun incontinentie afgezonderd leven van hun man en familie. Heel erg triest. Veel van deze vrouwen, niet allemaal helaas, kunnen geopereerd worden aan deze beschadiging tussen geboortekanaal en blaas en zijn daarna weer 'droog' en gaan dus echt een heel nieuw leven tegemoet. Probeer je het maar eens voor te stellen dat je jaren achter elkaar nat bent, en dan in deze hitte en geen Tenalady's hier te koop of wat dan ook.
Het VVF gebeuren houdt in dat je samen met de screeningscoordinator de screening organiseert, je bent bij het onderzoek van de arts en dus eigenlijk vanaf het allereerste contact erbij betrokken. Dan volg je alles en coördineer je tussen arts en afdeling en patient. En er komt een stuk administratie en verslaglegging bij kijken.
Het is echt een uitdaging voor me wat dat betreft en ik heb er veel zin in!!!!
Morgen gaan we al beginnen met de voorbereidingen en zal ik de komende weken ingewerkt worden. Als Caroline naar huis gaat hoop ik het over te kunnen nemen. De VVF operaties zullen een paar weken zijn, dan weer een paar weken andere operaties, dan werk ik weer gewoon mee op de afdeling en dan weer een paar weken VVF, screening enz.
Het gaat dus een afwisselende tijd worden voor me, ik zal alleen overdag werken en moet ook 's avonds paraat zijn als er wat is en soms in het weekend.
Ik ga er helemaal voor en heb er zin in dat er weer patienten komen op de afdeling, ik zal deze week nog even wat foto's maken van de nieuwe afdeling enz. voordat het vol ligt met patienten, want dan mogen we geen foto's meer maken. Vandaag zijn er veel gasten uit Monrivia op bezoek geweest voor een tour aan boord, ministers, pastors, andere organisaties zoals Tearfund enz.
Het schiet nu op, de laatste loodjes van de verhuizing. De Anastasis wordt steeds kaler en warmer van binnen. De crew die de laatste vaart meegaat, leeft nog wel aan boord. Ik blijf trouw de zwemmerswacht doen op de Anastasis totdat ze weg zal varen en we genieten nog even van het pooldek en de plons in het water.

5 opmerkingen:

Anoniem zei

lieve Mirjam
dus toch! nou heel veel succes met je nieuwe baan, ik weet zeker dat het je gaat lukken
liefs Marian

Anoniem zei

Hoi Mirjam,

Ook van ons veel succes in je nieuwe baan gewenst!

Groetjes,

Klaas en Wiesje

Anoniem zei

hoi mirjam
heel veel succes met je nieuwe baan en ook met de andere dingen die je nog
allemaal gaat doen
groetjes diana

Anoniem zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
Anoniem zei

Zo, toch weer aan de administratie,nu het zal wel niet in Intension gaan.Fijn voor je dat taak weer duidelijk is.
Veel werkplezier in deze functie,maar bovenal zegen op je werk toegewenst.

liefs Metty